Vanliga frågor

Frakt och leverans

Hur lång tid tar det innan ni skickar mina saker?
Vi skickar senast första vardagen efter att du beställt. Beställer du på morgonen eller förmiddagen hinner vi oftast skicka samma dag.
Vad kostar frakten?
Vi erbjuder flera olika fraktalternativ.
DHL 49kr - Paketet hämtas ut på ett utlämningsställe.
Fri frakt med DHL över 599kr - Paketet hämtas ut på ett utlämningsställe.
Postnord Brev - Från 19kr, ökar med vikten.
Hämta från vårt lager i Halmstad, givetvis kostar det ingenting att hämta direkt från vårt lager.
Med DHL kostar frakten 49kr och vi bjuder på fraktkostnaden vid köp över 599kr. Lättare saker skickas med Postnord och då börjar fraktkostnaden på 19kr och ökar sedan med vikten. Genom att lägga till varorna du vill köpa och sedan gå till kassan kan du enkelt se de olika fraktalternativen och vad de kostar.


Betalning

Vilka betalsätt erbjuder ni?
Vi använder Klarna Checkout som erbjuder faktura, kortbetalning, kontokredit eller direktbetalning via bank.
Jag har en fråga om min faktura?
Det enklaste är att kontakta Klarna som hanterar våra betalningar. Klarnas kundtjänst når du på 08-120 120 10, info@klarna.se eller

www.klarna.se/kundservice


Du kan även göra mycket själv med dina fakturor, såsom att förlänga betaltiden eller frysa fakturan vid eventuell retur, detta gör du via Mitt Klarna som du hittar här:

Mitt Klarna

Varför har jag inte fått någon faktura?
Fakturan mejlas i samband med att vi skickar din order. Om fakturan inte dykt upp i inkorgen inom några timmar, kolla gärna i mappen för skräppost. Hittar du fortfarande inte fakturan kan du alltid logga in till "Mitt Klarna" och se dina aktuella fakturor. Mitt Klarna hittar du här:

Mitt Klarna



Returer och reklamation

Hur gör jag om jag vill returnera en vara?

Kontakta oss och meddela att du vill göra en retur innan du skickar tillbaka några varor. Meddela vilken eller vilka produkter det gäller samt ordernummer.

Kontaktformulär
info@pyhobby.se

Vid godkänt returärende skickas varorna till:
PY Hobby
Bildhuggarevägen 31
302 71 Halmstad

OBS! Skicka med din packlista eller skriv ditt ordernummer på en lapp och skicka med din retur.

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?
Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få varor av högsta kvalitet men ibland kan det bli fel. Om du har fått en skadad eller felaktig vara ber vi dig att kontakta oss, enklast via e-post info@pyhobby.se eller via vårt

kontaktformulär

. Vid eventuell returfrakt av skadad/felaktig vara står alltid pyhobby.se för returkostnaden. Notera dock att vi endast står för kostnaden om du först kontaktat oss och fått instruktioner att skicka tillbaka varan.


Övrigt

Har ni en fysisk butik?
Nej, vi har ingen fysisk butik. Vi har vårt lager (i Halmstad) där man kan komma och hämta sin order.
Klarna Visa Mastercard Postnord Dhl Papper och sax
Standardvy | Byt till Mobil vy
Stäng