INTEGRITETSPOLICY
Din säkerhet och trygghet är viktig för oss, läs genom vår integritetspolicy och se hur vi arbetar.
Till integritetspolicyn >>
LEVERANSVILLKOR
Orderbekräftelse
När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post med information om din beställning. Kontrollera alltid din orderbekräftelse och kontakta oss direkt om något skulle vara fel.
Om du inte får någon orderbekräftelse, kontrollera först skräpposten och kontakta oss om orderbekräftelsen inte hamnat där.
Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar du oss så snart du kan med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig!
Normalt sett har vi alla varor i lager för direkt leverans, skulle någonting mot förmodan vara slut i lager mejlar vi dig angående detta.
Frakt
Vi skickar alla varor med Postnord.
Vi erbjuder alltid ett fraktfritt alternativ vid köp över 599kr (inom Sverige)
När vi skickat paketet får du ett mejl som meddelar att paketet är skickat. För att spåra ditt paket laddar du ner Postnords App.
Paket som skickas med Postnord ligger kvar på utlämningsstället i 7 dagar. Skulle paketet inte hämtas ut inom dessa 7 dagarna skickas paketet i retur till oss.
Ej uthämtat paket
Om du inte hämtar ut ditt paket från ombudet debiteras du med 200kr.
Fraktpris
De allra lättaste produkterna kan skickas som brev, under 100g kostar det 39kr och fraktpriset ökar sedan med produkternas vikt. Det finns alltid ett fraktalternativ som kostar max 59kr och när du handlar för över 599kr, då bjuder vi på fraktkostnaden.
Fri frakt över 599kr gäller efter eventuellt avdragna rabatter.
Postnord
Små och lätta beställningar skickas som brev och levereras i de flesta fallen direkt hem i brevlådan. Är breven skrymmande kan du behöva hämta ut brevet hos ditt postombud, du får då en avisering via sms eller brev. Tyngre och skrymmande varor skickas som paket med Postnord och hämtas ut hos valfritt postombud, i kassan kan du välja vart du vill hämta ditt paket.
Vi erbjuder även hemleverans direkt hem till din bostad.
Leveranstid
Beställningar skickas normalt sett samma dag eller första vardagen efter att beställningen gjorts.
Leveranstiderna med Postnord kan variera något beroende av var i landet man bor. Till södra Sverige brukar paketet levereras dagen efter att vi skickat, till de nordligaste delarna av landet kan det dröja någon dag extra.
Brev som skickas med Posten levereras normalt sett första vardagen efter att brevet blivit skickat.
Paket till postombud kan nu även levereras på lördagar i storstadsregionerna.
Dröjsmål i leverans
Även om vi alltid gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer.
Transport och skadade varor
Vi tar alltid fullt ansvar för frakten hem till dig. Har du mottagit en skadad eller felaktig varavara kontaktar du oss så hittar vi en lösning på det. Vid utnyttjad ångerrätt ansvarar du som kund för att sakerna kommer tillbaka till oss i gott skick.
När du tar emot ditt paket är det viktigt att du tidigt kontrollerar så att alla varorna är hela. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast ifall någonting är skadat så vi kan lösa situationen åt dig. Vi vill att du hör av dig om eventuella transportskador senast en vecka efter att du fått ditt paket levererat.
BETALNINGSVILLKOR
Genom att beställa varor på pyhobby.se accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på pyhobby.se
REA/Erbjudanden
REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Vi jobbar intensivt för att alla lagersaldon alltid skall vara korrekta, dock kan det ibland bli fel. PY Hobby reserverar sig för eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i att en beställd vara inte finns i lager
Priser
Alla priser på pyhobby.se är angivna i SEK, inklusive moms. På din beställning tillkommer en fraktkostnad, vid köp över 599kr bjuder vi på fraktkostnaden, gäller inom Sverige med Postnord eller av oss annat valt fraktsätt.
Betalning
Vi använder Klarna som betalningsförmedlare och erbjuder fakturabetalning (ingen fakturaavgift), delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via bank samt andra betalsätt som Klarna erbjuder i sin kassa.
Fullständiga betalvillkor hittar du här.
BYTES OCH RETURRÄTT
Ångerrätt och Öppet köp
Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. När du vill göra en retur mejlar du oss på info@pyhobby.se och inväntar därefter våra instruktioner.
Vid nyttjande av ångerrätt betalar du (kunden) returfrakten. Så snart vi kan efter mottagande av returen genomför vi återbetalning eller kreditering av faktura beroende av valt betalsätt.
Returfrakt till fast pris - 69kr
Vi erbjuder dig att skicka tillbaka varor till ett fast pris (69kr) med Postnord. Vill du returnera till fast pris, köp din returfrakt här >>
Retur under 500g - Kan skickas med frimärken
Om varorna du vill returnera väger under 500g kan du skicka dessa till oss billigare med vanliga frimärken. Se aktuell portotabell här
OBS! Om du väljer att skicka tillbaka på egen hand och inte via vår returfrakt, mejla till info@pyhobby.se och meddela att du vill utnyttja ångerrätten innan du skickar tillbaka några varor, invänta sedan vårt svar med instruktioner.
Retur till rätt adress
Notera att returfrakten alltid ska skickas till de adresser som vi meddelar dig när du kontaktat oss inför din retur. Vi kan inte hämta ut returer som skickas till utlämningsställen eller paketboxar.
Retur av produkter som inte är i ursprungligt skick
I de fallen där en använd vara lämnas tillbaka eller på annat sätt skadats av dig som kund har vi rätt att dra av värdeminskningen när vi återbetalar dig. Notera dock att du har full rätt att öppna och kontrollera produkter utan att riskera någon värdeminskning.
Reklamationer
Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få varor av högsta kvalitet men ibland kan det bli fel.
Om du har fått en skadad eller felaktig vara ber vi dig att kontakta oss via e-post info@pyhobby.se
så hjälper vi dig att lösa problemet.
Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Vi följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans.
Vanligt slitage ersätts ej.
Återbetalning
Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30 dagar. Vi registrerar alltid återbetalningar direkt returen inkommit till oss. När vi registrerat återbetalningen tar Klarna över och hanterar från och med nu hela återbetalningen.
Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
Lagen om distanshandel
PY Hobby följer lagen om distanshandel. Läs mer här.
FÖRETAGSUPPGIFTER
PY Hobby HB
Org. 969739-4261
E-post: info@pyhobby.se (bästa sättet att kontakta oss på)
Telefon: 035 - 100 869
Lageradress:
PY Hobby
Industrivägen 23C
30241 Halmstad
Faktureringsadress:
PY Hobby
Bildhuggarevägen 31
30277 Halmstad